ANASAYFAKURUMSAL BİLGİLEREĞİTİM VE ÖĞRETİM PROGRAMLARI Ağız ve Diş SağlığıSERTİFİKA PROGRAMLARIÖĞRENCİLER İÇİN FAYDALI BİLGİLER, KAYNAKLAR VE SERVİSLERFAYDALI LİNKLER VE DÖKÜMANLARİLAVE VE DESTEKLEYİCİ BİLGİLER

AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI ÖNLİSANS PROGRAMI

Kazanılan Yeterlilik
Program Süresi (Yıl)
Toplam AKTS Kredisi
Öğretim Şekli
Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı


Önlisans Derecesi


2


120


Örgün
  • TYÇ Yeterlilik Türü: Önlisans
  • TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011): 5. Düzey
  • QF-EHEA: Kısa Düzey
  • Yönelim: Önlisans (Mesleki)
  • Sınıflandırma (ISCED 2013):091,102 Temel Öğrenme Alanı:72
  • Kategori: Ana Yeterlilik

PEH İLE KÖÇ VE PÖÇ İLİŞKİSİ

(Üniversitemizdeki eğitim-öğretim programlarının öğrenme çıktıları, program eğitim hedefleri ve kurumsal düzeyde tanımlanmış olan kurumsal öğrenme çıktıları göz önünde bulundurularak tasarlanmaktadır. Aşağıdaki matris, ilgili eğitim-öğretim programı için tanımlanmış olan program öğrenme çıktıları ile programın eğitim hedefleri ve kurumsal öğrenme çıktıları arasındaki bağı göstermektedir.)
PROGRAM EĞİTİM HEDEFLERİ (PEH)
KİLİT PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (KPÖÇ)
KURUMSAL ÖĞRENME ÇIKTILARI (KÖÇ)
KPÖÇ1 KPÖÇ2 KPÖÇ3 KPÖÇ4 KPÖÇ5 KPÖÇ6 KPÖÇ7 KPÖÇ8 KPÖÇ9 KPÖÇ11 KPÖÇ12 KPÖÇ13 KPÖÇ14 KPÖÇ15 KPÖÇ16
-Diş hekimi muayenehanelerinde, kamu veya özel kişilere ait diş polikliniklerinde diş hekiminin tüm klinik çalışmaları için gerekli ortamı hazırlayacak, hasta tedavisi sırasında yardımcı olacak, bunun yanı sıra hasta kabulün de sorumluluk alacak ''Diş Hekimliği Klinik Yardımcı'' elemanların yetiştirilmesidir ve toplumumuzun gelişen eğitim ve kültür düzeyi sağlıklı olma bilincini de arttırmaktadır. Bu anlamda ağız ve diş sağlığı tıbbın gelişen önemli bir alanıdır. Bu gelişmeyi dikkate alan Bölümümüz, diş hekimliği alanında teşhis, tedavi ve idari organizasyonlarla ilgili eğitim almış ara kademe uzman yetiştirmektir. -İş Yapma Problem Çözme Ve Çatışma Yönetimi
-Öğrenciler klinik malzemeleri, hazırlanmasını ve temizliğini bilir, uygular. -Liderlik Ve Takım Çalışması
-Ağız ve diş sağlığı öğrencilerinin klinik araç ve gereçlerini tanıyıp, uygun şekilde hazırlayabilmesi , kullanabilmesi, temizliği ve bakımını yapabiliyor olması. -Etik ve Sosyal Sorumluluk
-Yazılı ve Sözlü İletişim Ve Etkileşim
-Eleştirel Düşünebilme, Yaratıcı ve Yenilikçi Düşünce Geliştirme
-Stratejik ve Girişimci Anlayış Geliştirebilme
-Sorumluluk Alma ve Bağımsız Karar Verebilme
-Değişimi Yönetebilme
-Öğrenmeyi Öğrenme, Kişisel ve Sosyal Gelişim
-Küresel Bakış Açısı Geliştirme
-Teknolojiyi Kullanabilme ve Dijital Yeterlilik
-Kültürel Bilinç ve İfade
-Sosyal ve Yurttaşlık Yeterliliği
-Yabancı Dilde İletişim